Sunday, July 26, 2009

Laevakompanii uus laev valmis



Võtsin endale ülesande, mille täitmine osutus päris keeruliseks. Olen püüdnud viimasel ajal lehte teha graafikuid, mis poleks niisama kohatäiteks. Suuri ja üksikasjalikke, poole või terve lehekülje suurusi. Nädala keskel tuli Saaremaa Laevakompaniilt pressiteada selle kohta, et neil hakkab valmis saama uus reisiparvlaev. Uurisin laevatehasest ja netist, mis andmeid on ja mis selle kohta on varem kirjutatud ning leidsin hunniku huvitavat materjali. Kuna laev on välimuselt päris lahe ja täpselt sellist pole maailmas varem ehitatud, siis leidsin, et see väärib lehes näitamist küll, aga mitte tavapäraselt fotodena, vaid koos tehniliste näitajate ja võrdlustega joonistena.
Arvasin, et saan graafiku kiiremini valmis, kuid eile komistasin igasugu jamade otsa. Sain esimest korda teada, milleks on mu Macile vaja 4 giga mälu - ülisuurte graafiliste elementide liigutamine ja salvestamine on 2 gigaga aeganõudev. Tuleb see lisamälu siis ära osta. Peale selle pidin ühe märkamatu vea tõttu poole päeva töö uuesti tegema, mis osutus aga hoopis vajalikuks viperuseks, sest tulemus sai parem ja omandasin paar uut töövõtet, mida enne ei osanud. Alguses vihastasin nii hirmsasti, et ainult puhisesin.
Töö võttis aega peaaegu kolm päeva. Kahjuks vaid üks neist oli päris tööpäev, aga kuna väga huvitav töö oli, siis pole puhkeajal tegemisest kahju. Samas pani korra mõtlema küll, et kasutan arvutit suures osas tööasjade tegemiseks ja selle 2 giga lisamälu võiks täitsa tööandjal kompenseerida lasta. Aga noh, selle jutuga ei maksa masu ajal välja tulla.
See on mu joonistatud graafikutest seni raskeim töö. Paar nädalat tagasi tegin Vormsi merekaabli paigaldamisest ka ühe suure juraka, mida saab allpool vaadata, aga see polnud üldse nii keeruline ja üksikasjalik.
Nii et kui keegi tahab samalaadseid töid tellida, siis võin isegi selle peale mõelda.

7 Comments:

Blogger P6 said...

Kas kriitka on lubatud? Ilus pilt, aga suuruse võrdlus oleks võinud olla mõne olemasoleva samal liinil sõitva laevaga. Kui paljud lugejaid ikka seda A380-t elusast peast näinud on, pealegi ei seostu see lennuk ning laev omavahel mitte kudiagi, seega see meetrite võrdlus on täiesti sisutühi. Kui oleks võrdlus aga Regula või St Olaga, oleks asjast huvitatud inimestel kohe pilt ees.

10:39 AM  
Blogger Indrek said...

Mis lehes see pilt ilmub? Hea meelega oleks teksti lugenud, aga sellise resoga seda väga selgelt välja kõike ei loe.

12:43 PM  
Blogger ivar said...

P6:
Jah, osaliselt õigus, et võrdlus võiks olla mõne liinil oleva laevaga. Oli ka plaan nii teha, aga kahjuks polnud ühtegi sellist pilt, mille järgi oleks saanud küljelt õige kujutise saada. Panin sellele rõhku, et kujutised oleks võimalikult täpsed. SLK kodulehel on küll eest ja tagant ja poolprofiilis, aga küljelt head fotot pole. Ainult St Olast on, aga reso on olematu. Aga nii palju saan lisada, et panen lihtsalt näiteks St Ola pikkuse võrdluseks kõrvale.
Lennuki näidet kasutasin seepärast, et tuua sisse võrdlus mõne muu nn tehnikaimega. A380 on päris jube elukas, mis vähemalt mulle on tundunud palju suurem kui mõni tühine parvlaev. Ja et oleks mõni muu mõõtkava ka, võrdlesin bussidega. Bussi ikka inimesed näinud on, seitset järjestikku ilmselt siiski mitte.

12:56 PM  
Blogger ivar said...

BC:
Panin meelega üles väiksena. Algul panin täissuuruses, aga siis vahetasin väikse vastu, et kogu tekst loetav poleks. Graafik on mõeldud Lääne Elu lehe jaoks. Avaldan lehes selle ära ja siis panen suuremalt üles.

1:01 PM  
Anonymous Helar said...

Huvitav teema ja ilusti tehtud töö, aga lugedes kerkis küsimus, kus seal graafika vahel need hirmkeerulised graafikud on, mile tegemiseks pool päeva läks? ;-)

11:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Palju ilusat on kaduma läinud võrreldes nt http://www.multi-maritime.no/Default.aspx?tabid=4667&language=en-US

Suured siluetid ei paku praktiliselt midagi ja käigusolevate laevade siluetid peaks netist kindlasti leitavad olema kui otsida laevaehitajate või endiste omanike kaudu.

Jõudu pusimisel.

2:33 AM  
Blogger ivar said...

Helar:
Ega see olegi tegelikult keeruline vaid aeganõudev täppistöö. Iga viimne kui reelingulipp jm vidinad on eraldi välja joonistatud objektid, (ilmselt on failis mitu tuhat objekti), eri kihid peavad teisi joonistatud elemente õigesti katma jms pisiasjad. See võtabki aega. Aega kulus ka selleks, et 3D-ks tehtud kaart muutus väga suureks objektiks, mistõttu luges arvuti seda graafikat iga liigutuse peale 4-5 minutit. Selleks ongi 4 G mälu vaja. Ja ega ma muidugi seda kolm päeva jutti teinud. Nokitsesin kolmel päeval, mitte kolm päeva. Nii sadomaso ka ei ole, et elu ainult arvutis elada.

Anonymous:
See pole selle pildi järgi tehtud. Mul oli kasutada SLK foto, millel oli laeva makett http://www.laevakompanii.ee/index.php?v_id=3&av_id=68&galerii=18). Kui graafikut ja enda viidatud fotot natuke täpsemalt võrdled, siis näed, et vaatenurk on teine. See, et nad on suht sarnase nurga alt, on juhus.
Pidin kasutama fotot maketist sellepärast, et see oli piisavalt suur (SLK saatis eraldi suure foto). Joonistada saab sellise foto põhjal, millel on elemendid suurendades selgelt nähtavad. Laevatehase koduka foto on väga pisike ja olematu resoga.
Mis ilusse puutub, siis joonistus ei pea olema foto. Täiesti loomulik joonistus muutuks ju mõttetuks, siis võiks kasutada fotot. Ajalehed kasutavad selliseid graafikuid illustreerimise mitmekesistamiseks. Võiks ju panna lihtsalt foto, aga võib ka mitte panna.

8:55 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home